Warsztat
Rozwój pracowników
z wykorzystaniem metody TWI

15 - 16 listopad

ZAREJESTRUJ SIĘ

Czym jest warsztat?


Projekty z wykorzystaniem metody Training Within Industry mają na celu szybkie wdrożenie nowych pracowników i nie chodzi tutaj o czas skrócenia procesu szkoleń oraz o zmniejszenie poświęconego czasu przez Trenerów osobom szkolącym się, ale o przeszkolenie pracownika. Chodzi o to, aby pracownik był szybciej samodzielny na stanowisku pracy oraz osiągnął wyższą produktywność w krótszym czasie realizacji. Kolejnym celem jest redukcja błędów jakościowych wśród nowych pracowników, ale także wśród stałych pracowników, dla których często wykonywana praca jest już codzienną rutyną i wykonują swoją pracę w sposób mechaniczny. Poprzez TWI zwiększamy także bezpieczeństwo pracy oraz poziom wiedzy i świadomości pomiędzy pracownikami, standaryzujemy procesy, rozwijamy umiejętności pracowników pomiędzy stanowiskami, przez co pracownicy stają się bardziej poliwalentni, a organizacje mogą wreszcie zarządzać rozwojem swoich pracowników.


Przygotuj się na:


2 dni intensywnego doświadczenia


Warsztaty połączone z praktycznymi ćwiczeniami, dzięki którym rozwiniesz umiejętności tworzenia instrukcji i instruowania pracowników


Efekty warsztatu:

umiejętność pisania instrukcji

umiejętność instruowania według metody 3P

umiejętność doskonalenia instruktażu

umiejętność zaprojektowania procesu rozwoju

umiejętność rozwoju Trenerów TWI


Case study Klienta, który z sukcesem wdrożył metodę TWI

Dla kogo kierowany jest warsztat?

  • Kierowników produkcji
  • Specjalistów, inżynierów, technologów
  • Continuous Improvement Manager
  • HR BP i specjalistów HR
  • Osób, które chcą rozwijać ludzi w swojej organizacji

Program

Program

9.00 - 9.30


9.30 - 11.45




11.45 - 12.15


12.15 - 13.00



13.00 - 16.00





16.00 - 16.15










8.30 - 11.00





11.00 - 12.15





12.15 - 13.00


13.30 - 15.30





15.30 - 16.00





Projektowanie procesu rozwoju pracowników w organizacji

Dzień 1

Case study wdrożenia TWI w firmie produkcyjnej

Dzień 2


Rozpoczęcie warsztatu

- rola i struktura TWI

- proces i narzędzia

- rutyny zarządcze

TWI - część I - jak dobrze przygotować szkolenie?

Podsumowanie i wnioski

LUNCH

"Pay 4 skills" - czy warto płacić za kompetencje?

Koniec dnia 1


- przygotowanie do szkolenia

- metoda 3P (Powiedz, Pokaż, Przećwicz)

- ćwiczenie praktyczne: przeprowadzenie instruktażu

LUNCH

- wprowadzenie do metody TWI

- moduł Instruowanie pracowników - część I - jak dobrze przygotować szkolenie?

- ćwiczenia praktyczne: wypracowanie Arkuszy Podziału Pracy (APP)

TWI - część II - jak dobrze przeprowadzić szkolenie?

Rola Trenera TWI w organizacji

- wyzwania Trenera

- zachowania / postawy Trenera

- jak organizacja powinna zadbać o rozwój Trenerów?

- dyskusja i praca warsztatowa

- case study Klienta

- model wynagradzania za kompetencje

- pułapki i wyzwania

- case study

Podsumowanie i wnioski z warsztatu

Koniec dnia 2

Prowadzący

Jest absolwentką Politechniki Świętokrzyskiej na wydziale Mechatroniki i Budowy Maszyn.

W 4Results realizuje projekty wdrożeniowe z wykorzystaniem metody QRM oraz Lean. Prowadzi kompleksowe analizy procesów produkcyjnych. Pomaga Klientom w osiąganiu najlepszych rezultatów w drodze do doskonałości operacyjnej. Buduje
i wdraża systemy ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji Operatorów (TWI) oraz systemy zarządzania.


Icon Icon

KATARZYNA STOŁKOWSKA


OLGA
ZEZULA


Przez 7 lat zdobywała doświadczenie w firmie szkoleniowej przy dedykowanych projektach rozwojowych dla międzynarodowych firm. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej podyplomowych studiów HR Business Partner. Jest certyfikowanym Masterem Reiss Motivation Profile, Master Persona Analysis. Odbyła liczne szkolenia z zakresu optymalizacji działalności produkcyjnej: Zarządzania Wiedzą, Lean, 5S, Quick Response Manufacturing, Zarządzania Zmianą.


Icon Icon

Training Within Industry

W projektach TWI największy nacisk położony jest na rozwój pracowników, zarówno tych nowych jaki i stałych. Dzisiaj firmy zaczynają pracować nad procesami wdrożeń nowych pracowników, jednak zdarza się, że zapominają o stałych pracownikach, dzięki którym powstało w organizacji wiele standardów, usprawnień, relacji. Dzięki wdrożeniu pełnych 4 Modułów, przedsiębiorstwa mogą sprawnie budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Dbając przy tym o standaryzację pracy, zarządzanie rozwojem pracowników oraz o budowanie dobrych relacji z pracownikami w oparciu o liderstwo angażujące.



umiejętności Instruowania Pracowników


umiejętności doskonalenia Metod Pracy


umiejętności budowania dobrych Relacji z Pracownikami


umiejętności zapewniania Bezpieczeństwa Pracy

TWI to filozofia Lean Management, która powinna być fundamentem każdego systemu zarządzania dowolną organizacją. To ludzie tworzą przedsiębiorstwa i bez ich świadomości i zaangażowania, wdrożenie Lean Management jest w praktyce niemożliwy.

Przykładowe efekty wdrożenia TWI:

  • zmniejszenie rotacji pracowników w organizacji
  • skrócenie czasu wdrożenia nowych pracowników do 40%
  • zmniejszenie pomyłek i błędów ludzkich w procesach
  • zbudowanie dobrych relacji z pracownikami
  • wyższa produktywność, w krótszym czasie realizacji

Program TWI składa z 4 filarów:

Zobacz co osiągnęły organizacje, które wdrażały TWI

Anna Mitros

Zastępca Dyrektora ds. personalnych i organizacji, Malow

„Odnotowaliśmy spadek rotacji wśród nowych pracowników o 50%. Istotnym i pozytywnym efektem wdrożenia tej metodologii było zwiększenie poczucia odpowiedzialności wśród pracowników. "

Tomasz Kopera

Brygadzista w dziale lutowania, Selfa

„Standaryzacja procesu szkoleń poskutkowała poprawieniem relacji pomiędzy pracownikami. Dostrzegliśmy lepszą atmosferę oraz wzmocnioną pracę zespołową. Najbardziej zauważalne jest zwiększenie efektywności oraz poczucia odpowiedzialności."

Informacje organizacyjne

TERMIN: 15-16 listopad 2022


MIEJSCE: Warszawa, Digital Knowledge Village,
                  ul. Puławska 457

Wdrażanie dobrych praktyk to klucz do ciągłego doskonalenia organizacji. Obecnie napotykamy jednak wiele problemów, które hamują rozwój kompetencji pracowników różnych szczebli w firmach produkcyjnych. Czy problem jest związany z brakiem doskonalenia metod pracy, rozwoju umiejętności instruowania oraz budowania dobrych relacji z pracownikami? Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, zdecydowaliśmy się zrealizować badanie. Zobacz rezultaty.

POBIERZ RAPORT

Masz pytania? Napisz do nas!

4 Results sp. z o.o.

ul. Puławska 457

02-844 Warszawa