Czym jest warsztat?
Projekty z wykorzystaniem metody Training Within Industry mają na celu szybkie wdrożenie nowych pracowników i nie chodzi tutaj o czas skrócenia procesu szkoleń oraz o zmniejszenie poświęconego czasu przez Trenerów osobom szkolącym się, ale o przeszkolenie pracownika. Chodzi o to, aby pracownik był szybciej samodzielny na stanowisku pracy oraz osiągnął wyższą produktywność w krótszym czasie realizacji. Kolejnym celem jest redukcja błędów jakościowych wśród nowych pracowników, ale także wśród stałych pracowników, dla których często wykonywana praca jest już codzienną rutyną i wykonują swoją pracę w sposób mechaniczny. Poprzez TWI zwiększamy także bezpieczeństwo pracy oraz poziom wiedzy i świadomości pomiędzy pracownikami, standaryzujemy procesy, rozwijamy umiejętności pracowników pomiędzy stanowiskami, przez co pracownicy stają się bardziej poliwalentni, a organizacje mogą wreszcie zarządzać rozwojem swoich pracowników.
Przygotuj się na:
2 dni intensywnego doświadczenia
Warsztaty połączone z praktycznymi ćwiczeniami, dzięki którym rozwiniesz umiejętności tworzenia instrukcji i instruowania pracowników
Efekty warsztatu:
umiejętność pisania instrukcji
umiejętność instruowania według metody 3P
umiejętność doskonalenia instruktażu
umiejętność zaprojektowania procesu rozwoju
umiejętność rozwoju Trenerów TWI
Case study Klienta, który z sukcesem wdrożył metodę TWI
Dla kogo kierowany jest warsztat?
Program
Program
Projektowanie procesu rozwoju pracowników w organizacji
Dzień 1
Case study wdrożenia TWI w firmie produkcyjnej
Dzień 2
Rozpoczęcie warsztatu
- rola i struktura TWI
- proces i narzędzia
- rutyny zarządcze
TWI - część I - jak dobrze przygotować szkolenie?
Podsumowanie i wnioski
LUNCH
"Pay 4 skills" - czy warto płacić za kompetencje?
Koniec dnia 1
- przygotowanie do szkolenia
- metoda 3P (Powiedz, Pokaż, Przećwicz)
- ćwiczenie praktyczne: przeprowadzenie instruktażu
LUNCH
- wprowadzenie do metody TWI
- moduł Instruowanie pracowników - część I - jak dobrze przygotować szkolenie?
- ćwiczenia praktyczne: wypracowanie Arkuszy Podziału Pracy (APP)
TWI - część II - jak dobrze przeprowadzić szkolenie?
Rola Trenera TWI w organizacji
- wyzwania Trenera
- zachowania / postawy Trenera
- jak organizacja powinna zadbać o rozwój Trenerów?
- dyskusja i praca warsztatowa
- case study Klienta
- model wynagradzania za kompetencje
- pułapki i wyzwania
- case study
Podsumowanie i wnioski z warsztatu
Koniec dnia 2
Prowadzący
Jest absolwentką Politechniki Świętokrzyskiej na wydziale Mechatroniki i Budowy Maszyn.
W 4Results realizuje projekty wdrożeniowe z wykorzystaniem metody QRM oraz Lean. Prowadzi kompleksowe analizy procesów produkcyjnych. Pomaga Klientom w osiąganiu najlepszych rezultatów w drodze do doskonałości operacyjnej. Buduje
i wdraża systemy ciągłego doskonalenia, rozwoju kompetencji Operatorów (TWI) oraz systemy zarządzania.
KATARZYNA STOŁKOWSKA
OLGA
ZEZULA
Przez 7 lat zdobywała doświadczenie w firmie szkoleniowej przy dedykowanych projektach rozwojowych dla międzynarodowych firm. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej podyplomowych studiów HR Business Partner. Jest certyfikowanym Masterem Reiss Motivation Profile, Master Persona Analysis. Odbyła liczne szkolenia z zakresu optymalizacji działalności produkcyjnej: Zarządzania Wiedzą, Lean, 5S, Quick Response Manufacturing, Zarządzania Zmianą.
W projektach TWI największy nacisk położony jest na rozwój pracowników, zarówno tych nowych jaki i stałych. Dzisiaj firmy zaczynają pracować nad procesami wdrożeń nowych pracowników, jednak zdarza się, że zapominają o stałych pracownikach, dzięki którym powstało w organizacji wiele standardów, usprawnień, relacji. Dzięki wdrożeniu pełnych 4 Modułów, przedsiębiorstwa mogą sprawnie budować swoją przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Dbając przy tym o standaryzację pracy, zarządzanie rozwojem pracowników oraz o budowanie dobrych relacji z pracownikami w oparciu o liderstwo angażujące.
umiejętności Instruowania Pracowników
umiejętności doskonalenia Metod Pracy
umiejętności budowania dobrych Relacji z Pracownikami
umiejętności zapewniania Bezpieczeństwa Pracy
TWI to filozofia Lean Management, która powinna być fundamentem każdego systemu zarządzania dowolną organizacją. To ludzie tworzą przedsiębiorstwa i bez ich świadomości i zaangażowania, wdrożenie Lean Management jest w praktyce niemożliwy.
Przykładowe efekty wdrożenia TWI:
Program TWI składa z 4 filarów:
Zobacz co osiągnęły organizacje, które wdrażały TWI
Anna Mitros
Zastępca Dyrektora ds. personalnych i organizacji, Malow
„Odnotowaliśmy spadek rotacji wśród nowych pracowników o 50%. Istotnym i pozytywnym efektem wdrożenia tej metodologii było zwiększenie poczucia odpowiedzialności wśród pracowników. "
Tomasz Kopera
Brygadzista w dziale lutowania, Selfa
„Standaryzacja procesu szkoleń poskutkowała poprawieniem relacji pomiędzy pracownikami. Dostrzegliśmy lepszą atmosferę oraz wzmocnioną pracę zespołową. Najbardziej zauważalne jest zwiększenie efektywności oraz poczucia odpowiedzialności."
Informacje organizacyjne
TERMIN: 15-16 listopad 2022
Wdrażanie dobrych praktyk to klucz do ciągłego doskonalenia organizacji. Obecnie napotykamy jednak wiele problemów, które hamują rozwój kompetencji pracowników różnych szczebli w firmach produkcyjnych. Czy problem jest związany z brakiem doskonalenia metod pracy, rozwoju umiejętności instruowania oraz budowania dobrych relacji z pracownikami? Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, zdecydowaliśmy się zrealizować badanie. Zobacz rezultaty.
Masz pytania? Napisz do nas!
4 Results sp. z o.o.
ul. Puławska 457
02-844 Warszawa